Couchsurfing Deneyimi

 

Couchsurfing Deneyimi

Tanımadığınız birini evinizde misafir eder misiniz!?
Peki ya daha önce hiç tanışmadığınız birinin evinde uyur musunuz? 
Peki daha önce hiç tanımadığınız biri sizi eve davet etse gider misiniz? 
Peki hiç tanımadığınız insanlarla pikniğe gider misiniz? 
Ben bunların hepsini yaptım ve dahası…


Couchsurfing, herkese tavsiye edebileceğim bir konukseverlik ağı. Seyahat tutkunlarının bir araya geldiği bu ağ sayesinde, bazen gittiğim yerleri bir turist olarak değil de oranın yerlisi gibi yaşayabilme fırsatı yakalıyorum, bu bana büyük keyif veriyor.
Gidilen coğrafyanın dokusuna uzak, lüks turistik tesislerde kalıp, kısıtlı zamana sıkıştırılarak yapılan turlar, daha çok tüketime yönelik tatil gezmesi oldu günümüzde. Gidilen ülkeler, kalınan oteller farklı olsa da edinilen deneyimler benzer çerçevede kalınca, bir süre sonra bu kendini tekrar eden aktivitelermiş hissi verebiliyor.

Bir gezginseniz eğer, gittiğiniz yerde yaşayanların bakış açısıyla orayı deneyimlemeyi; yerli insanların yaşam tarzı hakkında daha çok bilgi sahibi olmayı arzularsınız. Farklı kültürden insanların arasına karışıp yaşantılarını yakından anlamak bana çok şey öğretiyor. İlginç kültürlerin farklı ritimlerini yakalamak, farklı geleneklerine şahit olmak, değişik bakış açıları ve fikirleri anlamak, sonu gelmez bu kaynak karşısında heyecan duymak ve ilham almak hayatıma anlam katıyor.
Gidilen yere mesafeli ve yabancı (turist) kalmak yerine, kültürlerin içine dalmak; bilgileri gezi kitaplarından ve internet site
lerinden değil de orada yaşayan insanların ağzından dinlemek daha keyifli olsa gerek değil mi?
Ben klavye başına geçince Couchsurfing hakkında yazacaktım oysa, gittim nerelere! Konuya döneyim.

Couchsurfing deneyimi

Yaklaşık 3 yıldır Couchsurfing.org sitesinin aktif bir üyesiyim. Farklı ülkelerde Couchsurfing deneyimi yaşadım; misafir oldum, misafir ettim. Couchsurfing aracılığıyla tanıştığım ve evlerinde misafir olduğum arkadaşlar sayesinde, çok şeyler öğrendim ve unutulmaz Couchsurfing anıları hafızamda yer etti.

Uzun süreli seyahat eden gezginler bir süre sonra unutmaya başladıkları aidiyet hissini tekrar yaşamak istediğinde bunu deneyimleyecek en güzel yöntemlerden biri Cocushsurfing Hiç tanımadığınız topraklarda, tamamen farklı kültürlerde uzun süre seyahat etmek kolay olmayabiliyor. Couchsurfing sayesinde bu yabancılık bir ölçüde aşılabiliyor. Şehirler sadece gezilen ve görülen yerleriyle değil, insanlarıyla da aklınızda yer edebiliyor. Gittiğim şehirde hiç kimseyi tanımıyorken, şehirden ayrılırken bir çok arkadaşım olmuştu.

Çok okuyarak, çok gezerek bilgimize bilgi katabiliyoruz. Bir ülke hakkında bilgi gerektiğinde okuyup araştırmalar yaparak bilgi sahibi olabiliyoruz. İmkan ve fırsatımız olduğunda atlayıp o ülkeye gidip, güzellikleri, sokakları, çarşı-pazarı keşfediyoruz. Bunun bir adım ötesi ise edinilen bilgileri bizzat deneyimlemek. Yerel halktan uzakta bir gezi aslında eksiktir; sadece sokakta insanları gözlemleyerek kültürü anlamaya çalışmak da yeterli olmayabiliyor. Kültürün içine derinlemesine dalmak için insanların ev içerisindeki yaşamlarını görmek gerekiyor. Bu noktada Couchsurfing benzersiz fırsatlar sunuyor.

Bugün internet sayesinden dünyanın dört bir yanından yeni arkadaşlar bulma imkanına sahibiz. Konukseverlik siteleri ise bunun bir adım ötesini; kültür alışverişi ve paylaşımı yapabilme fırsatıveriyor. Gidilen coğrafya hakkında rehber kitaplarda geçmeyen detayları yakalama böylelikle mümkün oluyor.

Ne zaman geriye dönüp Couchsurfing deneyimlerime baksam güzel şeyler anımsıyorum. Bazı şeyleri sadece görerek değil, deneyimleyerek yaşama fırsatı yakaladığımı görüyorum. Yeni şeyler keşfetmeyi sevenler, rutin hayatlarına renk katmak isteyenler hemen denemeli. Evinizdeki koltuğunuzda uyuyan kişi bir fotoğrafçı, bir film yapımcısı veya iyi bir aşçı ya da çok yetenekli bir müzisyen olabilir.

Couchsurfing-İran-Tebriz
Couchsurfing Pikniği, Tebriz, İran.
Indonesia-Jakarta-couchsurfing
Couchsurfing, Jakarta, Endonezya
Couchsurfing-Australia-Sydney
Neeraj, Dan ve Christine. Sidney, Avustralya
New Zealand-Wellington-Yeni Zelanda-Couchsurfing
Simon ve arkadaşları ile akşam yemeği buluşması, Wellington, Yeni Zelanda

Seyahat edenler için alternatif konaklama ve kültür alışverişi platformu olan Couchsurfing ağını öğrenin, öğretin. Bunun için dil bilmenize gerek yok. Yurtdışından veye ülkemizden gezginleri msiafir edin, yeni insanalr tanıyın, onların hikayelerini dinleyin. Paylaşım ekonomisine katkıda bulunun.

Yorum kısmına Couchsurfing deneyimlerinizi yazabilirsiniz.

Kaynak: https://yoldaolmak.com/couchsurfing-deneyimi.html